Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз стану розгляду звернень громадян,
які надійшли до Погребищенського районного суду
Вінницької області протягом 2023 року.
Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про звернення громадян» громадяни мають право звернутись до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, ЗМІ, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Під зверненням громадян розуміються викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Відповідно до ст. 5 вищевказаного Закону звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
У зверненні зазначається прізвище, ім`я, по батькові, місце проживання громадянина, а також має бути зазначено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути подано окремою особою та може бути колективним.
Також звернення має бути підписано заявником із зазначенням дати.
Протягом 2023 року до Погребищенського районного суду надійшло 4 звернення від громадян, що більше ніж у 2022 році (було 0 звернень).
Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства, відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМУ від 14.04.1997 року № 348 (далі Інструкція).
Усі звернення громадян реєструються в АСДС у день їх надходження до суду. В суді ведеться журнальна форма реєстрації звернень громадян, заведено окрему номенклатурну справу (02-01).
Термін зберігання документів за зверненнями громадян затверджено у номенклатурі справ суду та становить 5 років.
На всі звернення відповіді надані у строки, передбачені ЗУ «Про звернення громадян». Відповіді, які надавались головою суду, є вичерпними та складеними тільки на підставі перевірених відомостей.
Узагальнюючи та аналізуючи звернення громадян у 2023 році можна зазначити слідуюче:
Серед звернень, що надійшли до суду всі 4 звернення надійшли особисто від громадян, колективних звернень не було.
Усі 4 звернення були розглянуті по суті поставлених питань та заявникам надано відповіді.
Серед звернень громадян 1 звернення містило питання реалізації права громадянина на участь в судових засіданнях в якості слухача.
1 звернення надійшло з метою уточнення чи перебуває справа на розгляді в суді, 1 звернення містило вимогу розірвання шлюбу, в 1 порушене питання скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення.
Серед усіх звернень 3 звернення надійшли до суду шляхом заповнення електронної форми звернення громадян, 1 звернення через підсистему «Електронний суд».
Керівник апарату суду Леся ПАВЛЮК